Wspinaczka

• Mięgusz drogą Surdela 07-2017

W niedziele 14 sierpnia 2017 razem z Rafał Pietrzyk umówiliśmy się na wspólne wspinanie w Tatrach. Do wyboru mieliśmy ścianę Galerii Gankowej albo drogę Surdela na wschodniej ścianie Mięgusza. Decyzję, że pójdziemy na Surdela podjęliśmy po spotkaniu na dworcu w Zakopanem po południu w niedziele, Szybki transer busem do Palenicy i dalej drogą asfaltową do Morskiego Oka. Udało się nam też złapać "okazje" w postaci "szambo-nurka" na części trasy do pierwszego skrótu, przez co zdążyliśmy przed zamknięciem kuchni. Mieliśmy trochę szczęścia znaleźć na pryczach, a nie na podłodze w starym schronisku. Czytaj dalej...

• Kieżmarski droga Birkenmajera 07-2017

W ostatni lipcowy weekend w Tatry zawitała pogoda, co wykorzystaliśmy na wspólne wspinanie z Danielem Sznyder. Nasza wyprawa rozpoczęła się już w piątek po południu, a w plan był, aby jeszcze wieczorem podejść po pod ścianę i już o świcie rozpocząć wspinanie, najlepiej drogą Prawy Puskas. Po udanym wejściu na szczyt mieliśmy plan przejścia Grani Wideł i kolejne biwak w górach. Czytaj dalej...

• Gerlach - Prerovska Cesta 08-2016

W piątek, 19 sierpnia wieczorem, razem z Łukasz Gołębiewski, Patryk Łuczyński i Tomaszem wybraliśmy się do Batyżowieckiej Doliny.Dość szybko znaleźliśmy kolebę, która ledwo nas pomieściła. Ja musiałem się wsunąć pod skałę, ale głowa z czołówką z trudem się mieściła. Czytaj dalej...

• Batyzowicki Szczyt - droga Kutty

W sobotę, po południu wspólnie z Bartkiem Hojdas, z KW Kraków, pojechaliśmy na Słowacje, na południową stronę Tatr. Samochód zostawiliśmy na parkingu w miejscowości Vysne Hagi. Podejście żółtym szlakiem do progu Batyżowieckiej Doliny zajęło około 2h, następnie jeszcze 1h zajęło wejście w głąb doliny i odnalezienie koleby, już w świetle czołówek. Noc minęła dość wietrznie, ale za to rano przywitała nas piękną, choć dość rześka pogoda. Czytaj dalej...

• Kazalnica - Schody Do Nieba

W niedziele 30 sierpnia wspólnie z Tomasz Reinfuss, zrobiśmy drogę wsoinaczkową "Schody Do Nieba", na największej ścianie w Polskich Tatrach - Kazalnicy. Czytaj dalej

• Mnich i Zamarła Turnia 08-2015

W weekend 8-9 sierpnia 2015r. umówiłem się ze znajomymi na łatwe wspinanie w Tatrach. Marcin wspinał się już raz ze mną na "100" na Zadnim Kościelcu, tym razem był to jego drugi wyjazd na wspinaczkę w Tatry. Jarek nigdy się nie wspinał, a jego marzenim było wejście na Mnicha. Czytaj dalej...

• Filar Staszla 08-2015

Razem z kolegą, ze ścianki wspinaczkowej, wyjechałem w Tatry, a konkretnie do Hali Gąsienicowej. W założeniu mieliśimy zrobić Filar Staszla (V-) na Granatach i jeszcze coś. Czytaj dalej..

• Zadni Kościelec "100" 06-2015

13 czerwca zainaugurowałem letni sezon wspinaczkowy 2015 w Tatrach. Razem z Marcinem (pierwszy raz wspinał się w Tatrach), wybraliśmy się na Halę Gąsienicową, aby zrobić klasyka, czyli "Setkę" (WHP 100).

• Mnich i wejscie na Rysy 10-2014

Czarny Staw Nad Morskim Okiem, to jaWe wtorek 14.10.2014 wybrałem się na klika dni w Tatry. Bruno, mój partner wspinaczkowy, akurat nie mógł tego dnia wyjachać na wspinanie, ale pojawił się  rana następnego dnia. Nie miałem zamiaru resztę dnia spędzić w schronisku MOK, gdzie się znalazłem przed 11:00, więc po zameldowaniu się i pozostawieniu rzeczy, wyruszyłem nad Czarny Staw... czytaj dalej

• Filar Koziego Wierchu 07-2014

19-20 lipca 2014 wybrałem się razem z Michałem na wspinanie w Tatrach. W piątek wieczór dotarliśmy do Schroniska w Dolinie 5 Stawów. Nocleg jak zazwyczaj na podłodze. Wcześnie rano wyszliśmy do Pustej Dolinki, a naszym celem była droga wspinaczkowa (V) na płd. filarze Koziego Wierchu. Czytaj dalej...

• Cybryna (Piknik VI-) 07-2014

W sobotę 5 lipca 2014r wybrałem się z Brunem, Pawłem i Grzegorzem do Morskiego Oka w Tatrach, z zamierem wspinania się przez całą niedziele. Czytaj dalej...

• Hala Gasienicowa 12-13

Jak co roku Waldek Niemiec organizuje imprezę w Murowańcu. W tej też okazji przybyliśmy na Halę Gasienicowa już we czwartek, aby dziś się powspinać. Z Brunem mieliśmy plan, aby zrobić drogę Klisia. Największym problemem jest dostanie się pod scianę, gdyż śnieg jest miękki i każdy krok wiaze się z zapadnięciem się po pas. czytaj dalej...

• Zamarła Turnia 09-13

W piątek 04-09-2013 wybrałem sie razem z Brunem w Tatry. Do schroniska w Dolinie 5 Stawów... czytaj dalej...

• Lodowy szczyt 08-13

Lodowy Szczyt Wspinaczka na Lodowy Szczyt 2627m w Tatrach Słowackich. Dwa tygodnie temu (12 sierpnia) weszliśmy na Lodowy Szczyt droga wspinaczkową "lewą stroną filaru Brnčala" o wycenie V. Do schroniska Teryeho dotarliśmy z Brunem już po zmroku w niedziele 11 sierpnia. czytaj dalej...

• Mięgusz 07-2013

W piątek 20 lipca 2013r wraz z moim partnerem wspinaczkowym Brunem, dotarliśmy pod wieczór do Schroniska nad Morskim Okiem. Miejsc w pokojach jak często o tej porze roku nie było, położyliśmy się spać na podłodze w werandzie schroniska. O 3 nad ranem wstaliśmy i o 4 rano byliśmy nad Czarnym Stawem, a około 5 rano rozpoczęliśmy wspinanie droga Świerza, biegnącą pn. wschodnią ścianą Mięguszowieckiego Szczytu Wielkiego. Pierwsze 2 wyciągi zrobiliśmy dość szybko, ja prowadziłem...

• Filar Grońskiego 08-12

• Maroko Todra 11-2011

W listopadzie 2011r. byłem na wspinaczce w wąwózie Todra górach w Atlasu, w Maroku. Przy okazji zwiedziłem Marakesz i miałem okazje przejechać przez Atlas. Czytaj dalej...