Skitury

• Skitura Alpejska Bernina 04-2018

W kwietniu 2018 r. zorganizowałem drugą wyprawę skiturową w Alpy Retyckie (Szwajcaria, Engadyna, Włochy). Była to 6 dniowa tura narciarska, wraz z próba zdobycia najdalej wysyniętego na wschód czterytysięcznika alpejskiego - Berniny 4049m. Przez cały tydzień mielismy wymarzoną pogodę i warunki śnieżne, natomiast akurat w dzień zaplanowanego ataku szczytowego, wiatr był na tyle silny, że wyjscie na szczyt okazało sie zbyt niebezpieczne. Czytaj dalej..

• Tatry dookoła Świnicy 03-2018

atry dookoła Świnicy 03-2018W niedziele 25 marca 2018, wraz z doświadczonymi kolegami, którzy już znali trasę tury narciarskiej dookoła Świnicy, wystartowaliśmy z Kuźnic już o 8:30 rano. Dzień zapowiadał się słoneczny... czytaj dalej.

• Zawody Puchar Białego Słonia 01-2018

Pod koniec stycznia 2018r. wraz z ekipą z KW Kraków, wyjechałem do Czarnohory na Ukrainie (Karpaty ukraińskie), aby wziąć udział w zawodach o Puchar Białego Słonia. Granicę przekroczyliśmy na piechotę... czytaj dalej...

• Alpy - Gran Paradiso 04-2017

W tym roku, na specjalne zamówienie, zorganizowałem skitury w Alpy Graickie, połączone z wejściem na najwyższy szczyt regionu, czterotysięcznik Gran Paradiso 4061m. W grupie brało udział razem ze mną 6 osób: Kamil, Marcin, Marek, Paweł i Piotr. Marek odłączył się od nas następnego dnia po wejściu Gran Paradiso. Pogoda i warunki w górach trochę pokrzyżowały nam plany. Czytaj dalej...

• Tatry Dolina 5 Stawow 02-2017

W słoneczny lutowy wekeend wybraliśmy sie na nartach do Doliny 5 Stawów w Tatrach. Najpierw była Sziglasowa Przełęcz, potem Zawrat. Zapraszam do obejrzenia zdjęć i relacji!.

• Bieszczady 01-2017

Na święto Trzech Króli wybrałem sie z ekipą z Klubu Wysokogórskiego Kraków, w Bieszczady, a dokładnie do Wetliny. Czytaj dalej...

• Skitura w masywie Berniny 04-2016

W kwietniu 2016 r. zorganizowałem wyprawę skiturową w Alpy Retyckie (Szwajcaria, Engadyna, Włochy). Niestety pogoda oraz mała ilośc ś iegu na lodowcach, nie pozwoliło na pełne zrealizowanie naszych planów, w tym nie było możliwości wejscie na szczyt Piz Bernina 4049m. Za rok planuje powtórkę tej tury, mając nadzieje na lepsze warunki śniegowe i pogodowe. Czytaj dalej...

• Antarctica Ski 2015

Od listopada do połowy grudnia przybywałem w Polskiej Stacji Antarktycznej im. Henryka Arctowskiego. Zabrałem ze sobą narty skiturowe... Czytaj dalej...

• Otztal 03-2015

W marcu 2015 roku (7-14.03.2015) zorganizowałem wyjazd skiturowy w Alpy Otztalskie. Było nas 4 uczestników: Robert, Tomasz, Paweł i ja (też Tomek). Przez 7 dni wędrowaliśmy od schorniska do schroniska i zdobyliśmy 5 szczytów, każdy ponad 3000m, w tym najważniejszy i najwyższy szczyt Tyrolu - Wildspitze 3770m. Czytaj dalej...

• Ortler 03-2014

W marcu 2014r zorganizowałem wycieczkę skiturowa w masywie Ortler, we włoskich Alpach (Południowy Tyrol). Było nas 4 uczestników: Mirek, Piotr, Tomek i ja (też Tomek). Przez 6 dni wędrowaliśmy od schorniska do schroniska i zdobyliśmy 5 szczytów, każdy ponad 3700m. Czytaj dalej...

• Silvretta 04-2013

• Tatry Zachodnie 02-13

• Gorce 01-2013

• Alpy Bernenskie 04-2012

W kwietniu 2012r byłem na wyprawie skiturowej w Alpach Berneńskiech. Wyprawę zorganizowali i prowadzili przewodnicy IVBV: Marek Kazior i Paweł Kunachowicz. Pogoda nas nie rozpieszczała - pierwszego dnia na dole, w Grindelwald lało, a na górze widoczność zerowa. W tej sytuacji pomaszerowaliśmy, związani liną, wprost do schroniska Konkordia Hutte. W kolejnych dniach było trochę lepiej, ale nie na tyle, żeby zdobywać szczyty. Czytaj dalej...

• Alpy Graickie - Gran Paradiso 04-2011

W 2011 roku zapisałem się na narciarską turę w Alpach Delfinackich (5 dni), a następnie na 3 dniową ture z wejściem na szczyt Gran Paradiso 4061m, w Alpach Graickich. Z Gran Paradiso rozpościera sie najwpanialszy widok w całych Alpach. Widac wszystkie największe szczyty i masywy górskie: Mont Blanc, Matternhorn, Masyw Monta Rosa, Masyw Verbier z Mont Fort. Czytaj dalej...

• Alpy Delfinackie - La Meije 04-2011

W 2011 roku zapisałem się na narciarską turę w Alpach Delfinackich, a dokładnie miało to być okrążenie masywu La Meije 3987m. Góra ta tworzy imponujący widok z francuskiej miejscowości La Grave. Wyjazd był zorganizowany przez biuro przewodnickie z Chamonix : Companie de Guides Chamonix. Przewodnikiem IVBV był Dominique. W niedziele, 03-04-2011, z rana wyjechaliśmy busem z Chamonix o La Grave. Samochód pozostawiliśmy na parkingu przy campingu, na końcu drogi w Pont d'Arsine. Czytaj dalej...

• Haute Route 04-2010

W kwietniu 2010r brałem udział wyprawie skiturowej Haute Route z francuskiego Chamonix do Zermatt w Szwajcarii. Impreza profesjonalnie zorganozowana przez biuro przewodników w Chamonix - Compagnie Des Guides de Chamonix. Była nas grupa kilkunastu osób i 2 francuskich przewodników IVBV. Więcej..