Mnich i wejscie na Rysy 10-2014

Wspinaczka » Mnich i wejscie na Rysy 10-2014

We wtorek 14.10.2014 wybrałem się na klika dni w Tatry. Bruno, mój partner wspinaczkowy, akurat nie mógł tego dnia wyjachać na wspinanie, ale pojawił się  rana następnego dnia. Nie miałem zamiaru resztę dnia spędzić w schronisku MOK, gdzie się znalazłem przed 11:00, więc po zameldowaniu się i pozostawieniu rzeczy, wyruszyłem nad Czarny Staw. Jak tylko tam doszedłem, postanowiłem podejść jeszcze pod Bulę Pod Rysami. Po drodze zauważyłem zespół wspinaczy na ścianie Kazalnicy, w linii Okapu. Na Buli zanalazłem się około 14:30, więc policzyłem, że na szczyt Rysów dojdę najpóżniej o 16:00, co pozwoli mi zejsć jeszcze przed zmrokiem, najwyżej od Czarnego Stawu włącze czołówkę. Na szczycie byłem przed 16:00, pogoda wspaniała, po słowackiej stronie widoczność była znakomita. Do schroniska zdążyłem zejść na 18:30, tak, że obeszło się bez czołówki, no i przed zamnkięciem kuchni.
Bruno zgodnie z obietnicą pojawił się przed 8 rano i po wypiciu kawy, wyruszyliśmy w kierunku Mnicha, gdzie znaleźliśmy się około 10:00. Szybkie uzbroiliśmy się w "szpej" i wbiliśmy się w drogę "Klasyczną IV", z zamiarem zrobienia w drugiej kolejności "Kantu Klasycznego VI-" lub "Międzymiastowej VI+". Wejście na szczyt Mnicha bez problemów, poprowadziłem ostatni wyciąg (pierwsze 3 wyciągi prowadziłem w sierpniu, ale wycofaliśmy się z powodu burzy). W czasie zjazdów zaczęło lać, co jest normalne w "Krainie Deszczowców, czyli Tatrach, a ze zrobienia kolejnej drogi nici. Zaskoczenie nas spotkało u podstawy ściany, gdzie pozostawiliśmy nasze plecaki. Co zastaliśmy? Nasze plecaki pootwierane, pokrowce zdjęte, rzeczy mokre. Zamki błyskawiczne porozsuwane, wyciągnięty kabel od ładowarki, portfele porozrzucane dookoła, zapasowe baterie, czołówka leżą obok, po czekoladzie został elegancko odpakowany papier, a po wszystkich naszych batonikach pozostało wspomnienie i porozrywane papierki. Oprócz jedzenia nic nie zginęło, gotówka, karty, dokumenty nienaruszone w portfelach, rzeczy powyjmowane, ale wszystkie. Co za zwierze wyżarło nam jedzenie z plecaków? Niektórzy stawiają na świstaka, bo "sreberko" od czekolady było profesjonalnie odwinięte, inna teoria, to lis, bo zna się na wynalazkach cywilizacji, jak np zamek błyskawiczny...
Zmoczeni zeszliśmy do schorniska na obiad, a o 17:30 byliśmy na parkingu w Palenicy.

Czarny Staw Nad Morskim Okiem, to ja.
Mięgusze i Cubryna z Polany Włosienica
Wołoszyn, Opalone, Morskie Oko i Żabi Mnich ze ścieżki na Rysy
Żabi Koń, Filar Grońskiego na ŻTM, Wolowa Turnia
Mięgusze
Na szczycie Rysów 2499m, to ja.
Polski wierzchołek Rysów
Przełęcz Waga, Ciężki Szczyt, Wysoka, w tle Kończysta.
Ganek z Galerią Gankową, dalej z tyłu Gerlach i po prawej Kończysta
Z Rysów od lewej: Lodowy, Łomnica, Jaworowy, Mała Wysoka, Starolośny Szczyt, Litworowy Szczyt, Gerlach i bliżej Ganek.
Z Rysów od lewej: Lodowy, Łomnica, Jaworowy, Mała Wysoka
Tatry Bielskie z Rysów
Z Rysów: Żabia Dolona, Ciężki Szczyt, Przełęcz Waga
Bruno sprawdza topo Mnicha
Wspinacz na szczycie Zadniego Mnicha.
Bruno na przedostatnim stanowisku, Mnich. W tle widać Zadniego Mnicha
Na przedostatnim wyciagi
Morkie Oko z Mnicha.
Na szczycie Mnicha, to ja.
Bruno na szczycie Mnicha.
Bruna w zjeździe ze szczytu Mnicha