Argentyna - Ushuaia - Tomasz Bobrowski - Moje Niezwykłe Podróże - Mytrips

Argentyna - Ushuaia

Ameryka Płd. 2015 » Argentyna - Ushuaia

 
Mapa rejonu Ziemi Ognistej- kliknij aby powiększyc
 

Mapa Ushuaia i okolic- kliknij aby powiększyc

Obejrzyj krótki film

Dzień 1 (27-03-2015)

Lot minął spokojnie, choć z kliku stron od czasu do czasu wzbudzały się niemowlaki. Wylądowaliśmy przed 9 rano czasu lokalnego. Na lotnisku czekał już na mnie gość, który trzymał kartkę z moim nazwiskiem. Jechaliśmy ponad godzinę, do Ewy Janiak, z miejscowego biura podróży Agatur. Ewa obsługuje załatwia transfery, hotele dla ludzi z Arctowskiego i pomaga turystom z Polski. Mnie Ewa pomogła kupić, doładować i uruchomić argentyńską kartę SIM do telefonu. Najlepiej do tego nadaje się operator Claro. Karta kosztuje AR$10, a doładowanie za AR$100 w zupełności wystarcza. Za używanie internetu pobierają AR$3 dziennie, za co można wykorzystać 50MB. Prędkość dobra, w większości przypadków 3G. W sumie wypas, można wszędzie dzwonić przez VOIP prawie za darmo i być wszędzie online. Jak się wykorzysta limit, to internet zwalnia, aż do północy, kiedy startuje nowa pula. Można też dokupić dodatkowe 50MB za AR$3, wysyłając „turbo” na 252. Zajęło nam to trochę czasu, ale samolot do Ushuaia miałem dopiero o 16:00, tal więc nigdzie mi się nie śpieszyło. Po drodze jeszcze dokupiłem kabelek do telefonu, żebym mógł na smartfonie odczytać kartę pamięci SD, bez PC. Na lotnisko jechałem taksówką za AR$100, dużo stania w korkach, ale miałem spory zapas czasu. Za to na lotnisku niemiła niespodzianka, Pan z check-in Aerolinas Argentinas poinformował, że jestem ostatnim pasażerem, który się jeszcze nie odprawił (pozostali zrobili to przez internet) i zostało dla mnie miejsce na fotelu, który jest uszkodzony, a na uszkodzonym fotelu lecieć nie można. Następny samolot o 5 rano kolejnego dnia. Więc muszę czekać do ostatniej chwili, z opcją, że zdążą naprawić fotel, albo ktoś się nie zgłosi na samolot. Szczęśliwie na pół godziny przed odlotem dostałem kartę pokładową i informacje, że siedzenie będą miał mniej komfortowe, bo fotel naprawiony, ale się nie przesuwa. W samolocie okazało się, że na moim miejscu siedzi para i zaproponowali mi, aby usiadł obok, bo oni chcieliby razem, na co szybko się zgodziłem. Lot do Ushuaia to 3h, wylądowaliśmy jak już było ciemno. Na lotnisku już tradycyjnie gość z karteczka, który odwiózł mnie do hotel. Jak tylko zameldowałem się w hotelu, zdecydowałem się ruszyć do centrum, bo po całym dniu byłem głodny. Do Centrum idzie się 30 min, znalazłem bar szybkiej obsługi, gdzie dostałem pizze i piwo za AR$ 90, co jest tanio jak na Ushuaia. Do hotelu wróciłem na 22:30, szybko zasnąłem, bo na rano zaplanowałem wycieczkę do parku Tierra del Fuego.

Dzień 2 (28-03-2015)

Wstałem o 6:30, szybkie śniadanie i już o 8:30 zdążałem szybkim krokiem w kierunku centrum Ushuaia, na terminal autobusowy. Musiałem się spieszyć, bo to ponad 2 km. Na terminalu stał cało klika minibusów. Szybko znalazł się też sprzedawca biletów – tam i z powrotem za AR$200. Autobusik zaraz ruszył i po kilkunastu minutach znaleźliśmy się przy odległej o 8km od Ushuaia stacji Pociągu z Końca Świata (Train of The End Of The World). Jest to wąskotorówka, zbudowana na początku XX w. która była wykorzystywana do dowozu materiałów do budowy więzienia i samych więźniów do pracy Bilet nie jest tani, jak za przejazd 7km – kosztuje AR$420 + AR$140 za wstęp do Parku Tierra del Fuego. Rozstaw toru to 600mm, a lokomotywa napędza jest silnikiem na parę wodną, ale do podgrzania wody w kotle używany jest olej napędowy. Pociąg jest zestawiony z 8 wagoników, w każdym eleganckie, miękkie siedzenia, duże przeszklone, ale nie otwierające się okna. Po drodze pociąg zatrzymuje się na 15 minutowy postój na stacji Macarena. Można wysiąść i skierować się do góry, do małego wodospadu, albo w dół nad rzekę Pipo. Po kilkunastu minutach maszynista głośnym gwizdem lokomotywy, wzywa pasażerów do powrotu. Dalej jedziemy jeszcze pół godziny, aby znaleźć się na stacji końcowej, już w Parku Ziemi Ognistej. Do „Visitors Center” i jeziora Roca jest stąd jeszcze 6km na piechotę nieciekawą drogą, ale warto na skrzyżowaniu, zamiast skręcić w lewo, pójść na dół prostu, do zatoki Ensenada. Dalej już bardzo malowniczym szlakiem turystycznym wzdłuż brzegów zatoki idzie się około 3 godzin, do centrum Parku. Po drodze możemy podziwiać wspaniałe widoki gór Ziemi Ognistej. W Centrum dla Odwiedzających jest małe muzeum historii Parku, ekspozycja poświęcona rdzennym mieszkańcom tych terenów oraz restauracja. Stąd już tylko 15 minut do jeziora Roca. Wokoło jeziora biegnie szlak turystyczny, który kończy się na granicy z Chile. Autobusy do miasta odchodzą z Centrum i znad jez. Roca co 2 godziny. Szlak wokoło jeziora udało mi się zrobić w 2 godziny, ale i tak nie zdążyłem na autobus o 13:00, musiałem zatem czekać do 15:00. Kierowca był uczynny i zatrzymał się niedaleko mojego hotelu, że nie musiałem już wracać na piechotę 2km z centrum miasta. W hotelu zamówiłem taksówkę, i bez problemu trafiłem na pokład statku Polar Pioneer, który cumował już przy nabrzeżu. . Po południu wyszedłem jeszcze do miasta, z zamiarem zrobienia kilku zdjęć i zakupu baterii do telefonu, ale szybko się zorientowałem, że pomimo Ushuaia to strefa bezcłowa, to ceny są dużo wyższe niż w Buenos Aires..

Miasto Ushaia

Polar Pioneer w porcie Ushuaia
Polar Pioneer w porcie Ushuaia
Polar Pioneer w porcie Ushuaia
Polar Pioneer w porcie Ushuaia
Ushuaia z kanału Beagle
Ushuaia z kanału Beagle
Ushuaia
Ushuaia
Ushuaia i otaczajace góry.
Ushuaia i otaczajace góry.
Ushuaia - propaganda: Faklandy pod okupacja UK
Ushuaia - propaganda: Faklandy pod okupacja UK
Ushuaia - port i centrum
Ushuaia - port i centrum
Ushuaia, centrum, główna ulca San Martin
Ushuaia, centrum, główna ulca San Martin'
Ushuaia, centrum, główna ulca San Martin
Ushuaia, centrum, główna ulca San Martin'
Ushuaia, centrum, główna ulca San Martin
Ushuaia, centrum, główna ulca San Martin'
Ushuaia, centrum
Ushuaia, centrum
Ushuaia,  kościółek
Ushuaia, kościółek
Opuszczamy Ushuaia na statku Polar Pioneer
Opuszczamy Ushuaia na statku Polar Pioneer
 

Tierra del Fuego National Park

00

Tablica informacyjna - Tiera del Fuego National Park
Tablica informacyjna - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada i poczta - Tiera del Fuego National Park
Zatoka Ensenada i poczta - Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Szlak Costara, zatoka Lapataia- Tiera del Fuego National Park
Centrum dla odwiedzajacych - Tiera del Fuego National Park
Centrum dla odwiedzajacych - Tiera del Fuego National Park
Rzeka Lapataia - Tiera del Fuego National Park
Rzeka Lapataia - Tiera del Fuego National Park
Jezioro Roca- Tiera del Fuego National Park
Jezioro Roca- Tiera del Fuego National Park
Jezioro Roca - Tiera del Fuego National Park
Jezioro Roca - Tiera del Fuego National Park
 

Pociąg z końca świata (The End of the World Train)

Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
Pociag na końcu swiata (El Tren Del Fin Del Mundo)
 

Dzień 3 (29-03-2015>

Punktualnie o 8 rano Polar Pioneer odbił od nabrzeża w Ushuaia i skierował się Kanałem Beagle do Oceanu Atlantyckiego. Na zewnątrz padał deszcz, a okoliczne góry spowite w mgle. Szkoda, bo przejście Beagle Canal to wspaniałe widoki. Po drodze usiłowałem zrobić zdjęcie Port Wiliams po chilijskiej stronie, ale nie miało to większego sensu z powodu mgły i szarości. Około godziny 19:00 osiągnęliśmy szerokość geograficzną przylądka Horn i wpłynęliśmy na wody Cieśniny Drake’a, co było wyczuwalne znacznie zwiększoną amplitudą kołysania.